Les Nostres Fotos :

dilluns, 14 de novembre del 2011

Grup Audios

Participants:Maria,Jaume,Luis,Jose,Christian
Responsable:Christian

Recursos:

Els àudios
- Les cròniques radiofòniques es redacten seguint les mateixes pautes que hem
donat en l’apartat “Com cal redactar una notícia”.
- A l’hora de locutar, les entonacions han de ser naturals, com si ho expliquessis a un
amic. I recorda que la dicció i la pronúncia són l’ortografia de la llengua oral.
- Si fas una gravació, vigila’n la qualitat del so. El micròfon ha d’estar a uns 20 cm de
l’entrevistat.
- Si introdueixes un tall (fragment) de veu a la crònica, s’ha d’entendre perfectament
i no hauria de sobrepassar els 25 segons. Vigila com el presentes per no ser
reiteratius.
En aquest exemple s’entén millor:
Model 1:
El director de l’escola, Joan Puigdomènech, ha elogiat els treballs premiats al
concurs literari. Ha dit que són originals, ben estructurats, i fàcils de llegir.
Tall de veu: “Estic molt content per la qualitat dels treballs guardonats.
Són originals, ben estructurats i fàcils de llegir. Mai abans havia tingut
l’oportunitat de llegir una treballs tan magnífics.”
Model 2:
El director de l’escola, Joan Puigdomènech, ha elogiat els treballs premiats al
concurs literari. N’ha destacat tres aspectes:
Tall de veu: “Estic molt content per la qualitat dels treballs premiats.
Són originals, ben estructurats i fàcils de llegir. Mai abans havia tingut
l’oportunitat de llegir una treballs tan magnífics.”
En el segon model ens hem estalviat repetir “originals, ben estructurats, i fàcils de
llegir”.

A l'hora d'explicar una notícia a la ràdio o a la televisió cal fer-ho amb naturalitat. No s'ha de notar que es llegeix, ni ha de semblar que s'ha memoritzat el text.

L'entonació, la intensitat de la veu i les pauses, s'han d'utilitzar correctament per tal que s'entengui el missatge i es mantingui l'atenció del públic.

Els silencis, sempre que no s'exageri, serveixen per captar l'atenció. Poden indicar un canvi de tema, un esdeveniment inesperat, la gravetat d'allò que s'està explicant, ...

Agafeu un llibre que us agradi i trieu-ne un fragment.

Prepareu aquest fragment i feu-ne lectures amb diferent intencionalitat:

  • Espantar
  • Divertir
  • Entristir
  • Informar

Seria convenient que enregistréssiu les vostres lectures i les escoltéssiu per fer-ne una valoració personal.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada